Vertrek en aankomst in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst in Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst in Costa Rica

Door: gerardenmarjakok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

07 December 2007 | Costa Rica, San José

6 december
Om 04.30 opgestaan, om kwart voor 6 naar de metro gelopen, en ja hoor met de boemel naar schiphol.
Een uur gedaan om in te checken, op een holletje naar de gate want daar werd de safetycontrole gehouden, nna de check konden we gelijk aan boord van het vliegtuig gaan. 10 uur vliegen en in Atlanta een overstap van 4 uur, nu 4 uur vliegen, uitcheken en het verzamelen van de troepen kom beginnen voor de reisleidster.
Met de bus in een half uur naar het hotel, en nu lekker naar bed, we waren bijna 24 uur onderweg geweest.

7 december.
Om half negen op weg naar de Poas vulkaan,we hebben een lokale gids, Rodolfo aan boord, die erg goed over het land kan vertellen. Onderweg gestopt bij een koffieplantage, ondwe het genot van een bak koffie kregen we uitleg over het hoe en wat van de koffieboon. We gaan verder naae de vulkaan, en hoe dichter bij we komen, hoe harder het gaat regenen. We aeeiveren bij de vulkaan, lopen naar boven, GEEN vulkaan, het was er hardstikke mistig. We zijn nog een stukje verder omhoog gegaan, en de nist werd wat dunner, hier konden we wel iets zien. Weer naae beneden, en tot onze verassing de mist was even weg en daar was toch nog de vulkaan, en even fotoos maken want hij was ook zo weer weg.
Na de vulkaan naar een park genaamd La Paz, een schitterend park, een voorproefje wat we de komendedagen zullen gaan zien in Costa Rica.
Schitterende vlinders, hele kleine kleurige kikkertjes, maar o zo giftig, apen, watervallen, kolibries, Toekans, oerbos enzovoort. Het was prachtig.
Terug naar het hotel, en ja hoor files zijn ook hier heel normaal.

• 08 December 2007 - 12:33

Wim:

In Nederland met het openbaar vervoer om de files te vermijden. Om op vakantie in de file te gaan staan.
    Volgens mij bevalt het daar wel. Maar we willen ook natuurlijk wel wat foto's zien!
    In Nederland gaat alles goed . Ik ben druk bezig met mijn verlanglijstje. Maar dat is voor jullie niet van belang ;[

• 09 December 2007 - 12:10

Erna:

Hoi, zijn jullie al een beetje uitgerust (grapje). Ma heeft al een aantal sms'jes gestuurd nog niet veel terug gehoord. Heb haar jullie verslag voorgelezen. Heb de twee boeken gekocht. Nog veel plezier groetjes ook van ma.

• 12 December 2007 - 11:51

Wim:

Volgens mij hebben ze het daar zo leuk dat ze geen tijd meer voor ons hebben.

• 12 December 2007 - 18:04

Erna:

Die mening ben ik ook toegedaan. Of zouden ze ons helemaal vergeten zjn.
    Mar en Geer in wens jullie een mooie trouwdag toe de 13e.

• 12 December 2007 - 18:04

Erna:

Die mening ben ik ook toegedaan. Of zouden ze ons helemaal vergeten zjn.
    Mar en Geer in wens jullie een mooie trouwdag toe de 13e.

• 13 December 2007 - 05:30

Annemieke:

13 december
    Van harte gefeliciteerd met jullie 30e trouwdag.
    Hoe is het daar nog wat
    beleefd?