Costa Rica 6 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Costa Rica 6 - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Costa Rica 6

Door: gerardenmarjakok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

26 December 2007 | Costa Rica, San José

22 December.

Vanuit Boquete, terug de grens over naar Costa Rica, dit ging wat vlotter als op de heenreis naar Panama.
We reizen naar Domincal, daar komen we in een bamboehuttendorp aan, heel leuke camouflage, en heel leuk gesitueerd.
Vanuit dit park loop je in een kwartier langs een rivier met krokodillen, naar een echt surfersdorp.
Inderdaad de zee is hier wat ruiger met behoorlijk hoge golven.
Terug in het Park, heeft de buurman van het park een feestje met muziek, normaal heb je hier niet zoveel last van maar met een bamboewandje, en een huiskamer met vitrage als buitenmuur?????

23 December.

Wim, sorrie maar kon je niet feliciteren, weer eens geen telefoonverbinding, SMS mogelijkheid, en internet, Bij deze dan.
s´morgens om 6 uur weg om walvissen en dolfijnen te gaan bekijken, met de bus naar een naastgelegen dorpje om daar te ontbijten, en dan op de boot te stappen, we varen snel de rivier af, om naar de zee te gaan want je mag alleen tot 12 uur naar de dolfijnen en walvissen zoeken, om ze ook wat rust te gunnen.
We komen op zee en na een half uur zien we een zeeschildpad, hij blijft wat vreemd rondjes zwemmen dus onze gids en de Kapitein denken dat de schildpad wat mankeert, de kapitein springt overboord, grijpt het beest en brengt het aan boord, de schildpad heet heel strak een vistuig om zijn poot, ze snijden en knippen dit voorzichtig weg, en halen ook nog wat plastik uit het beestje zijn bek, hierna wordt hij teruggezet, en ja hij kan weer rechtuit onder water gaan, misschien overleeft hij het wel.
Verder varen, en ja daar komen de eerste dolfijnen, en na ee poosje krijgen we een hele dartele familie te zien, intussen kijken we ook uit naar walvissen, maar die laten zich niet zien. We gaan picknicken en zwemmen op een leuk strandje, en het wordt tijd om terug te gaan.
We varen nu de rivier langzaam terug om nog wat dieren te spotten, zowaar zien we onze eerste slang, een Boa.
We varen door een mangrove woud, en gaan terug naar de haven, en weer terug naar ons park.

24 december.

Vandaag luieren op het park, lekker hangen bij het zwembad, en nu zie je dat je soms niet zoner weg moet gaan om dieren te zien want op het park zien we op 2 meter2 lguanen op hun gemakje voorbij stappen.
De groep die vandaag op excursie is geweest, hebben wel walvissen gezien, de mazzelaars.
s´Avonds met ze allen een kerstdiner genoten.

25 december

Vandaag vertrekken naar Manuel Antonio, We reizen over een holderdebolderweg naar het plaatsje toe, we hebben s´middags nog een wandelig gemaakt in het park om nog wat laatste beestjes te bekijken, en over het strand te wandelen.
Sávonds alvast een afscheiddiner met een Salsaband, heel gezellig.

26 December.

Terug naar San Jose, er zijn daar feesten aan de gang met een optocht van paardrijders, hier naar gekeken, tja einde reis, morgen weer terug naar huis vliegen.

• 27 December 2007 - 10:01

Wim:

Ik ben blij dat je tussen het opstaan en walvissen kijken nog even aan me dacht.
    Maar ik begrijp dat Rotterdam binnenkort weer wat extra gekleurde medemensen gaat bevatten :)

• 02 Januari 2008 - 14:48

Yvonne Van Gangelen:

Wat een geweldige reis hebben jullie gehad!Zal je nog een heleboel leuke herinneringen aan over houden!