Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Door: gerardenmarjakok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

01 November 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een lekker ontbijtje, gaan we beginnen met een stads tour, we starten bij het koninklijk paleis, we mogen natuurlijk niet naar binnen, en maken dus foto's vanachter het hek. In Maleisie wordt de koning voor 5 jaar gekozen, uit de heersers van de 9 sultanaten.
We gaan verder naar de staats moskee, ook daar mochten we niet in, dus ook weer de buitenkant bekijken, via het park van KL rijden we naar het plein waar de onafhankelijkheid van Maleisie in 1957 is ondertekend, en de overdracht door Groot Brittanie plaats vond. Hier is ook een fotopunt waar je de 4 belangrijkste torens, in een foto kan vangen, de Bell Tower, de KL Tower, en de Petronas towers. We rijden hierna door naar de Baku grotten, waarin zich een Hindoestaans klooster bevindt,we moeten met de warmte nog even 272 traptreden oplopen, langs de reling zitten de makaak apen tot zij ook wat eten geofferd krijgen. Als we boven zijn staan we in een gigantische grot met overal een soort kleine tempeltjes in de nissen, er zijn wat diensten aan de gang en er zijn mensen met een soort klei op hun hoofd die bidden voor hun gezondheid of hebben een kindje bij zich wat ziek is, en bidden dan voor beterschap van het kindje. Het is een soort hindoestaanse variatie op Lourdes. We sjouwen de trappen weer af naar de bus, en rijden naar de Petronas torens, waar we worden rondgeleid, er bevindt zich ook een shopping plaza in met alle beroemde merken, met hun winkels vertegenwoordigd zijn. Hier worden we vrijgelaten om zelf de middag door te brengen, we kunnen ook mee naar de volgende plaza of het hotel. We besluiten om naar de volgende plaza mee te rijden, deze winkels zijn niet voor ons budget, maar deze plaza heeft dezelfde winkels, dus na een kopje koffie bij Starbucks lopen we maar de straat in. En ja hoor Mar vindt al gauw de winkel die van haar gading zijn. Na een paar uur sjokken door de straat en hun winkels belanden we bij het hotel, net op tijd, want er barst me een partij onweer los, die de oorvliezen bijna laten springen. s'Avonds gaan we uit eten, en daarna op de pc de verhaaltjes op het internet zetten. Jammer dat we hier maar 1 dag zijn want er is zoveel te zien, morgen rijden we naar Malacca (Melaka voor de inwoners).

• 01 November 2011 - 13:32

Wim:

Gaan jullie nog springen van de toren met parachute of elastiek?

• 01 November 2011 - 15:55

Erna:

Wat een wereldstad. Jullie zijn aardig aan het sporten 272 treden op en natuurlijk ook weer af.
    Mooie foto's.

lieve groetjes

• 01 November 2011 - 18:48

Ed:

Ik verwacht wel dat alles in de goede maat is voor Marja...