Kuala Lumpur - Malacca - Kuantan. - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Malacca - Kuantan. - Reisverslag uit Kuantan, Maleisië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur - Malacca - Kuantan.

Door: gerardenmarjakok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

02 November 2011 | Maleisië, Kuantan

Om half negen weer in de bus, we gaan weer op weg naar de volgende bestemming, we maken een koffiestop, en rijden weer door tot we in Malacca aangekomen zijn, daar worden we uit de bus geladen, en maken te voet een stads tour. Malacca heeft ook een Nederlandse connectie, we wandelen door de Jonkerstraat, en de herestraat we zien het stadhuys, met een molen, en een klokkentoren, we bezoeken een door nederlanders gebouwde protestantse kerk, wat je ziet aan de oude graven, nu is het een Angelicaanse kerk. We zien een door portugezen gebouwde kerk die toen de nederlanders Malacca overnamen als begraafplaats voor de nederlanders is gebruikt. Die goeie ouwe VOC. In een straat staan naast elkaar, een moskee, een Hindoestaanse tempel, en een chineese tempel. De eerste 2 zijn gesloten, maar de chinese tempel is wel open, het blijkt de oudste chinese tempel van Maleisie te zijn. We bezoeken een winkel waar de chinezen, papieren gebruiksvoorwerpen kunnen kopen, die ze offeren voor hun dierbare overledenen, zodat ze in het hiernamaals een auto kunnen rijden, geld hebben, ook eventueel kunnen koken, of een vliegtuig etcetera hebben. We gebruiken de lunch in een historisch restaurant. Eindelijk kunnen we naar het hotel, want het
is weer erg warm. In het hotel duiken we in het zwembad, en we zijn nog niet op onze kamer, of er breekt een partij noodweer los, in het hotel valt de elektriciteit uit, mensen zitten vast in de lift, en wij op onze kamer met ons zaklantaarntje. We kunnen de kamer wel af, maar er dan niet meer in want we hebben elektronische sleutels. Eindelijk gaat het licht weer aan, zodat we kunnen gaan eten.
Na lekker te hebben geslapen, begint nu de langste reisdag, weer om half negen de bus in, we gaan op weg naar Kuantan. na een koffiestop en een lunch bij Macdonalds, komen we rond half vier bij de de olifanten relocation centre aan. Dit centrum is
niet echt voor de touristen bedoeld, maar voor de schoolkinderen, om ze bewust te maken van hun eigen natuur en wat er mee gebeurt. Van hieruit worden wilde olifanten, die bedreigd worden door verlies van leefgebied aan de oliepalmplantages, en op hun beurt weer een bedreiging vormen voor diezelfde plantages, worden gevangen, om daarna naar een nieuw leefgebied te worden gebracht, waar ze door de overheid worden beschermd. Dat vangen gebeurt met geimporteerde tamme olifanten uit Thailand, Birma, en Sri Lanka. Als de olifanten die met een pijltjesgeweer worden verdoofd, weer bijkomen worden ze met kettingen aan de tamme olifanten gekoppeld, om ze gerust te stellen, en ze naar de auto, en daarna naar de boot te geleiden. Met die tamme olifanten mag je nu een ritje op hun rug maken, en ze gaan wassen in de rivier, en voederen, waar Marja enthousiast gebruik van maakt. Hierna weer verder met de bus, en om half zeven komen we in Kuantan aan, dus geen tijd om in de zee te gaan
zwemmen, maar morgen zitten we weer aan zee, en de reisleiding belooft dat we dan genoeg tijd zullen krijgen om aan het strand te gaan liggen, dus morgen op naar Kuala Terengganu.

• 02 November 2011 - 16:00

Wim:

Heeft gerard nog gezwommen of vond hij het te koud :)

• 02 November 2011 - 17:07

Marcel:

Avontuurlijke vakantie in ieder geval

• 02 November 2011 - 17:55

Erna:

Wat een lef Mar op de rug van Jumbo.
    Nog steeds geen kaart.

• 03 November 2011 - 08:22

Marion:

Hoi Gerard en Marja,
    Super dat olifant rijden. Heb ik in Afrika ook gedaan. Als ik nog eens de gelegenheid krijg, doe ik het weer.