Kuantan - Kuala Terengganu - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Kuantan - Kuala Terengganu - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Kuantan - Kuala Terengganu

Door: gerardenmarjakok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

03 November 2011 | Maleisië, Kuala Terengganu

Vandaag echt een busdag, eigenlijk niet veel aan. We rijden naar de eerste koffiestop, daarna naar een Cultureel ambachtelijk centrum, waar er stoffen geweven werden, met koper en zilver allerlei gebruiks - en versierartikelen werden gemaakt, mandjesvlechten, en ook wat batik toegepast werd. Allemaal heel mooi, maar ook duur. Hierna naar de lunch, en dan verder naar de "Drijvende Moskee", die natuurlijk niet echt drijft maar door water omringt, het drijven suggereert. In een struik ontdekken we een watersalamander, van ongeveer een halve meter, een schitterend beestje, volgens de gids is het een jonkie.
We merken wel dat de oostkust waar we nu zitten, overwegend moslim is, want het volgende doel is een "glazen moskee". Onderweg nog even wat alcohol inslaan, want het hotel schenkt dit niet. We vervolgen de weg naar een botenbouwer, waar als we aankomen een reportage over wordt gemaakt, de 2 boten die we in aanbouw zien, zijn ook zijn laatste boten, het hout waarvan ze worden gemaakt is veel te duur geworden, dus er komen geen opdrachten meer. In het hotel aangekomen hebben we een kamer op de begane grond direct aan het strand, de zee is een beetje wild en de tijd te kort om er gebruik van te maken. Morgen zal qua reisdag niet veel verschillen van deze dag.

• 03 November 2011 - 12:27

Pauline:

Veel zitten lees ik, dus juist nu veel plezier in de kamer aan het strand. Is de laatste foto (DSC0121) vanuit het hotel? Hopelijk morgen een schitterende ochtend!

• 03 November 2011 - 20:33

Erna:

In de bus kunnen jullie weer een beetje uitrusten. Mooi die drijvende moskee. Fijn dat het nog een jonkie was anders was het beest best wel groot.