Penang - Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Penang - Langkawi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Penang - Langkawi

Door: gerardenmarjakok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

09 November 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Om 6:00 uur ons bed uit, aankleden, ontbijten, en om half 8 zitten we in de bus. Het regent pijpenstelen. In een kwartier tijd staan we bij de Ferry. Een Fox reizen eigenschap, 3 kwartier te vroeg, de boot vaart pas half negen weg. Het is een soort draagvleugelboot, en in tweeenhalf uur zijn we in Kuah, de hoofdstad van Langkawi. Hier regent het niet meer, en er komt een waterig zonnetje door. We verzamelen weer bij de Starbucks, drinken koffie en wat lekkers erbij, en worden daarna in de bus geladen. Met drie kwartier zijn we bij onze bestemming, Mutiara Bureau Bay Resort, lodges die in een soort jungle lijken te liggen, we wachten nog op onze koffers, en de eerste aap zit al op de rand van ons balkon. De bagage arriveert, en we pakken onze zwemkleding eruit, de rest van de dag blijven we lekker bij het zwembad zitten. Bij het zwembad zien we vlakbij in de bomen de neushoornvogels zitten, die we in de jungle, alleen maar hoog in de bomen hebben gezien, dus fototoestel halen, en nu van dichtbij fotograferen, en geen stipjes hoog in de bomen.
Dinsdagochtend, en toch weer vroeg op, we hebben de Mangrove tour geboekt, dus zitten we weer om 9:00 uur in een busje op weg naar de boot, we zijn nog maar net aan het varen, en leggen dan aan voor een bezoek aan een vleermuizengrot, dit is een druipsteengrot vol met van die kleine draculaatjes. Na de grot stappen we weer in de boot en varen we naar een viskwekerij, daar kun je ook roggen voeren, en aaien. Weer verder met de boot, dan stoppen we op een plek met heel veel zeeadelaars, die gevoerd worden en duikvluchten maken naar het water, redelijk te fotograferen. De zeeadelaars zijn ook verantwoordelijk voor de naam van het eiland, namelijk Langkawi betekent Grote Zeearend. We gaan weer varen, en leggen op een ministrandje aan, hier kunnen we gaan zwemmen, het water is bijna lichaamstemperatuur, dus niet echt verkoelend, maar wel een goede temperatuur voor mij. Na het zwemmen, hebben we de picknic, heel lekker, na het eten nog even zwemmen, omkleden, en weer in de boot. In nog geen kwartier varen, zijn we weer in de haven. Het leek alsof we veel verder weg waren geweest, zo zie je maar schin bedriegt. Met de bus weer terug naar het hotel, en weer lekker bij het zwembad gaan liggen. s'Avonds diner met levende muziek.
Vandaag lekker uitgeslapen, ontbeten, en op ons gemak naar de haven gelopen, blijkt dat we niet de enige zijn die uitslapen, want op een enkele zaak was alles daar nog gesloten, een kopje koffie genomen, en maar weer teruggelopen, vlak bij het hotel is ook een Oriental Village, met een kabelbaan naar het hoogste uitkijkpunt, dus daar naartoe doorgelopen, in de rij voor een kaartje van de kabelbaan, daarna in de rij om naar boven te gaan, het leek wel of we op wintersport zijn in het hoogseizoen. Na een half uur in de rij te hebben gestaan kunnen we naar boven, boven is een wandelpad in de lucht aangelegd, die nergens naar toe gaat, en je kan weer terug lopen, maar je hebt wel geweldige vergezichten, naar drie kanten van het eiland. We lopen weer terug naar de gondels, en gaan naar beneden, lunchen in de village en lopen terug naar het hotel. Vanmiddag weer aan de zee, of bij het zwembad, we zien wel. Morgenavond moeten we weer naar huis, dus die dag wordt ook zwembad of zee, dus hierbij laat ik het voor gezien met de reisverslagen, iedereen tot ziens in Nederland.

• 09 November 2011 - 11:27

Pauline:

Mooie foto's! Nog veel plezier en warm, droog weer en een prettige terug reis.

• 09 November 2011 - 11:42

Erna:

Wat geweldig zo'n aapje op je balkon.
    De vogels zijn ook erg mooi.
    Geniet nog van de laatste dagen en een goede reis naar Nederland.
    kus

• 09 November 2011 - 12:21

Wim:

De vogel met bruine vleugels is een: Brahmaanse wouw

Zwart met wit is: Witbuikzeearend