Eerste dagen vakantie Vietnam. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Eerste dagen vakantie Vietnam. - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Eerste dagen vakantie Vietnam.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

13 Oktober 2014 | Vietnam, Hanoi

Vrijdag 10 en zaterdag 11 oktober 2014.
Wekker gaat af om 06:00 uur, vandaag is het zover we, we vertrekken naar Vietnam.
Wassen aankleden, bakkie koffie, en om 08:00 uur gaan we naar de metro.
De reis gaat vandaag voor de verandering voorspoedig, metro kunnen we gelijk instappen, we kunnen gelijk op Rotterdam Centraal terecht om een kaartje te kopen, en we hebben de trein van een half uur eerder, dan gepland, dus te vroeg op Schiphol. We drinken een bakje koffie, en lopen op ons gemak naar vertrekhal 3 loket 27, en zowaar ook deze zijn al open, we kunnen gelijk onze boardingpas halen. Ook bij de douane kunnen we direct doorlopen, en we zijn in de wachthal. We eten en drinken wat bij MacDonalds. Lopen daarna wat door de taxfree shops, en we gaan langzaamaan naar de Gate. Nog even wachten, en dan kunnen we boarden. Het vliegtuig vertrekt ook op tijd, we zijn op weg naar Hongkong.
Ook daar komen we op tijd aan, dus opweg naar de transferruimte, weer wachten, en ook daar gaat alles precies op tijd, laatste 2 uur nog naar Hanoi. Daar aagekomen het vliegtuig uit, en wat blijkt de koffers liggen al op de band. Wat saai, want normaal gaat er nogal eens wat mis. We worden opgehaald door onze reisleider, en gaan op weg naar het hotel, alles gaat weer zonder problemen, totdat we horen het hotel is aan het verbouwen en we hebben geen internet, het verslag moet dus maar even wachten. We gaan s'middags beginnen met een stadstour door het oude centrum, met ja, voor de verandering met een riksja. Het verkeer hier is net als overal in Azie het normale gekkenhuis, in de riksja zie je brommertjes op je afkomen en op het laatste moment weg zwenken, alles toetert, volgens mij hebben ze zelfs een toeter op de fiets. Terug in het hotel kunnen we ons klaarmaken voor het door Fox aangeboden diner, dat we gezamelijk moeten doen, handig voor het beter kennismaken met de medereizigers. Na het eten zitten we er wel door heen, 24 uur geen oog dicht gedaan, het wordt tijd om te gaan slapen.

• 13 Oktober 2014 - 15:03

Marion En John Van Der Smissen:

Hoi Marja en gerard,

Zo te zien gaan jullie weer een hele mooie reis maken.
    Geniet ervan.
    Volgende maand gaan wij weer naar Zuid Afrika en Botswana.

Groetjes

• 15 Oktober 2014 - 17:12

Gerardenmarja :

Hoi Marion en John,

Jullie dan ook alvast een fijne vakantie gewenst.