De bergen van Tam Coc - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu De bergen van Tam Coc - Reisverslag uit Ninh Bình, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

De bergen van Tam Coc

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

14 Oktober 2014 | Vietnam, Ninh Bình

Dinsdag 14 oktober 2014.
We vertrekken vandaag weer super vroeg, om 7:00 uur moeten we in de bus zitten, we maken vanochtend veel bus uren naar Tam Coc. maar eerst maken we een tussenstop voor de koffie bij uiteraard een souvenirs winkel. Na de stop rijden we door naar de Bai Dinh Pagode, dit is een moderne pagode met rondgang, die de grootste van de wereld zou zijn. Je merkt aan de werkzaamheden en het kale terrein dat het nog maar pas af is. We worden met golfkarretjes naar de pagode gebracht, en kunnen hier wat rondwandelen. We gaan met de golfkarretjes weer terug naar de bus, en rijden naar onze lunch in Tam Coc. Ondertussen is de omgeving veranderd, en we rijden door kalksteengebergte wat op de zelfde manier gevormd is, als in de zee bij Ha long Bai. Het is op land nog mooier dan in de zee. We bereiken de lunch, eten lekker wat, en lopen na de lunch naar de roei bootjes, die ons tussen de kalkstenen bergen gaan rondvaren. De roei bootjes worden door de lokale bevolking, met de voeten geroeid. We varen onder een paar bruggetjes door, en varen door mooi gevormde rotsformaties, en door grotten heen. Aan het eind moeten willen ze ons weer wat rommel verkopen, maar we kopen alleen wat te drinken voor onze roeier, hij pakt het aan en als hij denkt dat we niet kijken geeft hij het weer terug, kunnen ze het nog een keer verkopen. We varen de zelfde route terug, en zien de rotsformaties vanaf de andere kant, en dan zien ze er toch weer anders uit. Aan het eind van de bootrit, stappen we weer in de bus, en worden we naar het hotel gebracht. We slapen nu in een eco lodge, leuke houten huisjes en een koude douche, dat gaat wel daar het vandaag weer goed warm was. Vanavond nog even eten, en dan zit het er weer op voor vandaag.