Fietstochtje door de rijstvelden van Hoi An. - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Fietstochtje door de rijstvelden van Hoi An. - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Fietstochtje door de rijstvelden van Hoi An.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

19 Oktober 2014 | Vietnam, Hội An

Zondag 19 oktober 2014.
Vandaag nog steeds in Hoi An, een beetje uitslapen, want we gaan om 9 uur fietsen. Iedereen staat op die tijd klaar, de fietsen worden verdeeld, de gids stapt op en we gaan op weg. Tijdens het ontbijt hadden we nog een hoosbui, maar nu is het stralend blauw. Dat gaan we tijdens het fietsen weten, het wordt steeds warmer, en al gauw loopt het zweet ons van de rug. We rijden door de dorpjes buiten Hoi An, en de daaraan liggende rijstvelden. We zien de waterbuffels, met de koereigers in de
rijstvelden staan. We rijden over kleine paadjes, maar toch goed op te fietsen. We krijgen een demonstratie moestuintje bewateren met 2 gieters. We stoppen om een waterbuffel van dichtbij te bekijken, en voor ik het weet ben ik op een buffel aan het rijden. Na dit evenement rijden we verder, wel op de fiets, naar een restaurantje, waar we een heerlijke vruchtensapje drinken. Hier wordt de fiets op een vrachtwagen geladen, want wij gaan verder op de boot. We varen via de rivier terug naar Hoi An, langs vissersbootjes, waarvan de vissers in de hitte nog hun netten uitwerpen. We gaan in Hoi An van boord, en gaan aan de lunch. Na de lunch hebben we de middag vrij, en kunnen we deze als rustmiddag gebruiken, wat we ook doen. We gaan terug naar het hotel met een
riksja, want het is intussen bloedheet geworden. In het hotel nemen we een duik in het zwembad, en ja het wordt de rest van de dag een rustdag. In de avond eten we nog wat, en dan is er weer een dag voorbij.

• 19 Oktober 2014 - 13:48

Erna:

Weer eens wat anders dan een paard. Erna xx

• 19 Oktober 2014 - 13:53

Wim:

Leuke foto van die visser.