Rare vissersbootjes op weg naar Nha Trang. - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Rare vissersbootjes op weg naar Nha Trang. - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Rare vissersbootjes op weg naar Nha Trang.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

21 Oktober 2014 | Vietnam, Nha Trang

Dinsdag 21 oktober 2014.
Vandaag op een normale tijd vertrek, het regent dat het giet, we rijden naar Nha Trang. Het wordt weer een reisdag, want met de opgebroken Highway Number One, rijden we niet harder dan gemiddeld een kilometer of 25 per uur. We rijden de kuststreek in, aan de ene kant bergen, en aan de andere kant de zee, met leuke strandjes, waar de vissers druk bezig zijn, hier vissen de vissers in bootjes van riet, die rond zijn gemaakt. We krijgen een fotostop met uitzicht op die ronde tobbes. We rijden verder en daar is het lunch adres, we worden bediend door een klein homootje, hij loopt te lachen, en gedraagt zich meer vrouwelijk als zijn vrouwelijke collega's. Het eten is weer lekker en het eten met stokjes lijkt alweer heel gewoon. Nadat we weer verder zijn gereden, stoppen we bij een familie die van die ronde rieten bootjes maakt, wat blijkt het is geen riet, maar bamboe. Ze splijten de bamboe net zolang, dat ze ermee kunnen vlechten. Als de mand klaar is wordt hij eerst dicht gesmeerd met een mengsel van koeienpoep, en daarin in een kuil gegraven om te drogen, Hierna komt er een harslaag overheen, en ze hebben weer een waterdichte mand. We rijden weer verder, en bereiken Nha Trang, hier bezoeken we een Cham tempel, dit is een Vietnamese Hindoestaanse tempel, want Zuid Vietnam is voornamelijk Katholiek, en Hindoestaans. Het is niet zo'n grote tempel, dus we rijden al snel naar het hotel. Niet echt een vrije middag, doordat we niet kunnen opschieten met de bus zijn we er om 4 uur s'middags. We gaan ons opfrissen, en zoeken daarna voor de avond een restaurant op.