Nevelwouden, watervallen op weg naar Da Lat. - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Nevelwouden, watervallen op weg naar Da Lat. - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Nevelwouden, watervallen op weg naar Da Lat.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

22 Oktober 2014 | Vietnam, Ðà Lạt

Woensdag 22 oktober 2014.
We schieten al weer op, vandaag rijden we naar Da Lat, maar we maken eerst een stop bij een boeddhistisch klooster in Nha Trang. Het klooster heet Chu Long Son, ook we de Pagode van de Drakenberg. Het is bekend om zijn 15 meter hoge witte Boeddha beeld. Om hem goed te bezichtigen moet je wel eerst 150 treden op lopen. Na dit bezoek rijden we echt naar Da Lat, onderweg maken we nog een koffie stop, en wat fotostops, niet zo gek want we rijden door een schitterend gebied met nevelbergen, met watervallen, en mooie vergezichten er wordt hier ook veel koffie verbouwd. Na een hoop haarspeldbochten, arriveren we in Da Lat, een stadje met een belangrijk Frans verleden. Dat merk je ook aan de bouw van de huizen, ook al mocht er geen huis gelijk zijn aan elkaar in de Franse wijk. We bezoeken eerst de Datanla watervallen, deze kun je bereiken door met een rodel naar beneden te racen. Een mooie waterval, met een leuk huisje en een bruggetje, je kan de waterval oversteken met stap stenen. Hierna wordt je met het rodel karretje weer naar boven gesleept. We rijden een klein stukje verder en staan voor een zomer paleis van de laatste Keizer Bao Dai. Een paleis opgetrokken in Art Deco stijl, waar de keizer vaak verbleef. We rijden weer een stukje verder en bezoeken het Crazy House, de kunstenares Hang Nga schiep hier een met rotsen boomstammen en spinnenwebben huis, heel veel Efteling, maar ook heel leuk, je loopst door het huis via een weerwar van kronkelende weggetjes, en trappetjes. De dag is weer voorbij, we gaan naar het hotel, ons klaar maken voor de langste reisdag, even nog wat eten, en dan slapen, we vertrekken morgen om 7 uur.