Aankomst in Brazilie. - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Aankomst in Brazilie. - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Aankomst in Brazilie.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

07 November 2012 | Brazilië, Foz do Iguaçu

6 November.

Zoals ik al verteld heb, is de bus erg comfortabel. We hebben ons geinstalleerd, kunnen films kijken, en muziek afspelen, net als in een vliegtuig, helaas alles in het spaans. Om een uur of tien krijgen we onze warme maaltijd, smaakt net als in het vliegtuig, niet dus, maar we hebben wat in onze buik. Na de maaltijd krijgen we nog 2x koffie, en dan gaan de lichten uit. Het slapen gaat prima, en we worden wakker gemaakt, omdat we ons ontbijtje krijgen, deze smaakt zowaar wel. Nog een bakje koffie, daarna zien we de steward niet meer, we beginnen de eindbestemming te naderen, want de bus wordt nu een stopbus. Om een uur of een bereiken we Foz do Iguaçu, weliswaar nog de Argentijnse kant. Hier staat Anna, onze engels-sprekende gids. We worden naar een klein busje geleid, waarmee we naar de grens rijden. Eerst weer bij de Argentijnen, dat duurt weer even, dan Brazilie, en daar zijn we in vijf minuten langs. We zijn in Brazilie, en we gaan gelijk vliegen met een helicopter, wij dus ook, dus ons eerste uitzicht op de watervallen gebeurt uit de lucht, echt wel gaaf, omdat vanuit zo'n herriebak, met ventilator te zien, en te fotograferen. We zitten in de helicopter met een stel Braziliaanse priesters, met opmerkelijke kleding, geen idee tot welke orde ze behoren, en we worden na het vragen ook niet veel wijzer. Na 10 minuten staan we weer aan de grond, en we moeten gelijk door naar de ingang van de Braziliaanse kant van de watervallen, om daar een wandeling te maken, en foto's te schieten. Het is echt een overweldigende ervaring met schitterende uitzichten op de watervallen. We zien ook onze eerste neusbeer, die bij een niets vermoedende oma met kleinkind, de chips uit de handen plukt. Het mensje ziet nu nog wit van de schrik. We lopen het gehele pad af en de watervallen zien er vanaf een paar meter verder, er weer anders uit, en wij maar knippen. om een uur of zes, hebben we het gehad, en gaan we eindelijk naar het hotel, na 17 uur rijden en aansluitend de wandeling, zullen wij ook wel stinken als een groep neusberen, die net de afvalemmers hebben leeggehaald, dus gauw onder de de douche en wat eten. Marja heeft gehoord dat er vlakbij een winkelcentrum is, dus Gerard kan weer mee op een rondreis door het shoppingcentrum. Morgen doen we de Argentijnse kant van Foz do Iguaçu.

• 07 November 2012 - 22:59

Wim:

Die helikoptervlucht lijkt met zeer geslaagd. Wat een uitzicht.

Maar deze vogels ga ik niet determineren.

• 08 November 2012 - 21:06

Erna:

Wat een schitterende foto"s.

kus Erna