Ha Long Bay - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Ha Long Bay - Reisverslag uit Vĩnh Long, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Ha Long Bay

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

13 Oktober 2014 | Vietnam, Vĩnh Long

Maandag 13 oktober 2014.
Vandaag vertrekken we naar Ha Long Bay, uiteraard weer in de spits naar de bus, dus ook nu weer Russisch roulette met het verkeer van Hanoi. De bus staat al klaar dus we kunnen op weg. Het is weer lekker warm, maar we moeten nu voor het eerst voor langere tijd in de bus zitten, de tocht is nu echt begonnen. Na 2 uur stoppen we om koffie te drinken, en dit is
tevens een werkplaats voor kansarme jongeren. Voor kansarme jongeren, maken ze daar mooie kunstwerkjes. Er wordt gebeeldhouwd, geborduurd, ze maken juwelen etcetera. Om bij de koffie te komen moeten we natuurlijk eerst door de werkplaats, waar ze ook hun werkjes willen verkopen. Ze hebben heerlijke Vietnamese koffie.
Na de stop gaan we het laatste stuk in, naar Ha Long Bay (de dalende draak baai). Daar aangekomen worden we gelijk op de boot gezet, en kunnen we tijdens de lunch, genieten van het zee landschap, de grillige kalkstenen grotten groeien op uit de zee. Het is hier verschrikkelijk mooi, en we varen met vele andere boten door dit landschap. Als we dit een paar uur gedaan hebben, zetten we koers naar een grot. We gaan van de boot, en moeten een aantal trappen op, en lopen een grote druipsteengrot in, net vele soorten stalagmieten, en stalactieten, en dit alles wordt in allerlei kleur varianten uitgelicht. Na een halfuurtje, lopen we weer buiten, en staan we in de souvenirs tentje. We lopen vanaf deze plek naar beneden, naar de boot terug. Na een halfuurtje varen komen we in de haven aan, en kunnen we in de bus stappen, naar ons hotel.
Morgen vroeg op voor de volgende bestemming.

• 13 Oktober 2014 - 18:55

Erna:

Ziet er mooi uit.

• 13 Oktober 2014 - 19:29

Annemieke:

En Mar heeft nog niets gekocht?

• 15 Oktober 2014 - 17:10

Gerardenmarja :

Marja heeft alweer gesjopt.