Ho Chi Minh City here we come. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City here we come. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City here we come.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

23 Oktober 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Donderdag 23 oktober 2014.
Zoals gezegd, de langste reisdag van Da Lat naar Ho Chi Minh City, ofwel Saigon, we vertrekken om 7 uur, en rijden de bergen weer uit. Na ongeveer 2 uur rijden stoppen we bij een theeplantage, waar we gelijk de tijd nemen om een groepsfoto te maken. We rijden een stukje verder voor de koffie stop, een half uurtje om koffie te drinken, en om naar het toilet te gaan. En verder maar weer, omstreeks 10:30 een vroege lunch, valtl eigenlijk wel mee want we hadden natuurlijk ook een vroeg ontbijt. We rijden weer verder en bij de volgende koffiestop, worden we overvallen door een gigantische stortbui, maar wanneer we verder rijden, rijden we de bui alweer uit. Alles zit mee, en en om 4 uur s'middags bereiken we het hotel. We hebben doordat we een uur eerder zijn gearriveerd de tijd om bij Starbucks, even een andere koffie te drinken, dan Vietnamese koffie. Vietnamese koffie is ook heel lekker, dat wordt met een filter op je kopje geserveerd, heel erg sterk, maar je kan met heet water het minder sterk maken. Daarin gooi je dan gecondenseerde zoete melk, geen suiker meer nodig. Na de Starbucks even opfrissen want dan rijden we naar onze Dinercruise op de Saigon rivier. Dit is heel gezellig met muziek, lekker eten en drinken en dans, en er verschijnt ook nog een goochelaar aan de tafel, en ook onder je neus gegoocheld, zit je toch met 2 ballen in je hand terwijl je de hele tijd denkt er maar 1 te hebben. Ook de avond is voorbij, weer terug naar het hotel, morgen een dagtocht over de Mekong Delta.