The road naar Hoi An. - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu The road naar Hoi An. - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

The road naar Hoi An.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

18 Oktober 2014 | Vietnam, Hội An

Zaterdag 18 oktober 2014.
Vandaag weer vroeg uit bed, het regent, en om half acht gaan we weer op weg, we bezoeken het mausoleum van de 12e keizer van Hue, Khai Dhin. Een keizer die een zetbaas voor de Fransen was, en zijn onderdanen 30% belasting oplegde, om zijn graf te kunnen betalen. We gaan hierna verder naar Hoi An, we gaan niet over de Wolkenpass, want door de regen is er daar niets te zien, we gaan door een 10 km lange tunnel. We gaan eerst even lunchen, in een restaurant in Hoi An en weer is het eten heel lekker. Na de lunch worden we bij ons hotel afgezet, en na inchecken, hebben we tot half vijf voor onszelf. Om half vijf gaan we met een stadswandeling beginnen in Hoi An, een authentiek stadje met Japanse, Chinese en Vietnamese invloeden, waar je in het stadscentrum, wat verkeersvrij is gemaakt, nog huisjes vindt die gebouwd zijn in de zeventiende eeuw. Het wordt donker, en overal gaan lampionnen aan, we zijn nu echt terug in de tijd. Na de wandeling eten we in dit oude stadje, lopen terug naar het hotel, waar we nog met een aantal bus genoten een afzakkertje pakken. Morgen eindelijk uitslapen we worden om half acht gewekt.