De eerste dagen in Indonesie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Indonesie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Indonesie

Door: gerardenmarjakok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

14 Oktober 2010 | Indonesië, Batavia

10-10-2010
Zondag's zijn we om 8:00 uur naar Schiphol. Het inchecken verloopt voorspoedig, en het vliegtuig is op tijd in de lucht. Na een uur of 16 vliegen landen we in Kuala Lumpur, we gaan met een treintje naar een andere terminal.
11-10-2010
Om 10 voor acht vertrekken we naar Medan, en we landen om 10 voor acht op Medan. Uitchecken de bus staat reeds klaar en, voor we het weten staan we met zijn allen in de Moskee.
Krijgen daar een kleine rondleiding op onze zweetvoeten (24 uur vliegen) en Marja met haar hoofddoekje op.
Daarna naar het paleis van de Sultan om wat vergane glorie te bezichtigen, en eindelijk we gaan naar het hotel.
Inchecken, en lekker de rest van de middag naar bed, sAvonds met zijn allen uit eten en weer naar bed.
12-10-2010
06:30 opstaan! We gaan op familiebezoek " de oerang oetangs" staan op het programma. Om 8:00 in de bus en we gaan naar het park waar de apen leven. Een paar uur in de file en een slechte weg, dan staan we in het park, we moeten eerst een wandeling van ongeveer 2 uur maken door de bush, zien wat Gibbons en bereiken zwetend onze bestemming, daar worden we door een ranger opgevangen, en met een tas bananen gaan we de Oerang's lokken, en ja hhor naa een paar minuten beginnen de bomen te bewegen, en daar komt nummer een, deze heeft niet veel geduld, jat een tros en is weer weg, dan komt er weer een, nee twee ze heeft een jong bij zich, krijgt ook een tros voor de kleine en haarzelf, na een aantal minuten foto's maken en kijken gaan we weer terug naar de bus.Weer een uur lopen, en doorgezweten bereiken we eindelijk de bus. Weer holderdebolder naar het hotel, een gigantisch tropisch regenbui, en uiteraard weer file.

• 14 Oktober 2010 - 11:18

Annemieke:

En zit er een beetje gelijkenis in met onze vermeende familie? Ik hoop dat jullie het erg naar jullie zin hebben ook al klinkt het erg vermoeiend.

• 14 Oktober 2010 - 16:24

Erna:

Dat ziet er allemaal mooi en druk uit. Fijn he Marcel dat je nu eindelijk wat hoort via de mail. Mar en Geer nog heel veel plezier.

• 14 Oktober 2010 - 18:45

Rowana:

Hee,
    Klinkt erg avontuurlijk allemaal! Ben benieuwd wat jullie nog meer gaan doen!
    xx

• 15 Oktober 2010 - 06:45

Marion En John:

Lijkt ons zo super om de oerangoetans in hun leefomgeving e bewonderen. Maar zijn de eerste dagen niet erg vermoeiend? Veel reisplezier. John en Marion