We gaan verder met het verhaal. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu We gaan verder met het verhaal. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

We gaan verder met het verhaal.

Door: gerardenmarjakok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

28 Oktober 2010 | Indonesië, Sanur

23-10-2010.
Vandaag weer een lange reisdag, maar een met een spontane verrassing, Aries, onze reisleider nodigt ons uit voor een bruiloft van een familielid uit zijn dorp, voor we het wisten stonden we zo'n 30 mensen te feliciteren, werden we in een stoel neergezet met een kop soep in ons hand. We keken naar de lokale gamelan feestband, met daarna een bord met een minirijsttafel, en een kop hete thee. toen we dat op hadden werden we meegenomen naar de keuken, waar de rest van het dorp op de grond op een houtvuurtje de maaltijd aan het bereiden was, we moesten ook nog even meehelpen met koken.Terug in de feesttent nog even met de bruidegom en zijn vader op de foto, hierna gingen we weer verder. Een geweldige belevenis, de rest van de reis was alleen maar zitten tot in Malang aankwamen, weer 300 km achter de rug.
24-10-2010.
We maken deze ochtend in Malang, om de resten van de Nederlandse overheersing te bekijken, en een theeplantage. We zijn vroeg klaar dus de middag aan het zwembad doorgebracht in het zwembad, vannacht moeten we er vroeg weer uit.
25-10-2010.
01:00 uur het bed uit, we gaan om 02:00 uur rijden naar de Bromo vulkaan, de bus in tot aan de overstapplaats, waar we in een jeep worden overgeladen, verder rijden, het begint al te schemeren, maar we zijn op tijd om de zon boven de vulkaan op te zien gaan, gelukkig eidelijk een vulkaan die niet in de mist verborgen is, we zien de rokende vulkaan tegen de rode hemel, geweldig. Het is er boven stervenskoud, maar we hadden een vest bij ons. Wanneer de zon op is gaan we met de jeep de krater in. De Bromo is een krater in een krater. De eerste krater is begroeid en we worden in het midden afgezet, we kunnen per paard of te voet de tweede krater beklimmen, als een goede ruiter betaamt zijn we dus naar boven gelopen, boven aangekomen staan we in een net ontplofte super stinkbom, 2 japanners gaan spontaan over hun nek, snel en de moordstikkend een paar foto's genomen en snel weer naar beneden. Met de jeep worden we weer naar de bus gereden, en met de bus zonder noemensswaardigheden naar Kalibaru.
hier nog even lekker gezwommen in het zwembad.
26-10-2010.
We kunnen weer uitslapen, maar dan ggaan we de bus in om 2 lokale schooltjes te bezoeken, gewapend met een berg schriften, potloden en lollies naar de eerste school, we krijen de lesmethodes te zien en we krijgen een demonstratie van hun kennis, zo ook op het 2e schooltje.
Na de school naar de rubber fabriek waar we het afgetapte sap zien veranderen in de basis rubbervorm, als grondstof voor verdere verwerking bij andere fabrieken, denk aan banden en condooms. Terug naar het hotel metpaard en wagen, de rest van de middag vrij om te zwemmen.

• 29 Oktober 2010 - 17:27

Ed:

Volgens mij hebben jullie in 3 dagen meer gezwommen dan de laatste 3 jaar.

• 30 Oktober 2010 - 07:35

Pia:

hoi mar heb jij ook gekookt op die bruiloft