Eindelijk weer een computer in Indonesie - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Eindelijk weer een computer in Indonesie - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer een computer in Indonesie

Door: gerardenmarjakok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

25 Oktober 2010 | Indonesië, Kalibaru

16-10-2010
Jakarta, van morgen een beetje uit kunnen slapen, we vertrekken na het ontbijt, naar het scheepvaartmuseum, een voormalig VOC gebouw,maar nu met een paar inlandse kano's. Officieel is het museum niet open, maar de gids heeft gezorgd dat we erin mogen.
Na het museum gaan we naar de haven van Jakarta, een vieze ouwe sloot met ouderwets ogende boten die schijnbaar alleen cement vervoeren.
We lunchen, en worden door de bus naar het station gebracht. We vertrekken met de trein naar Bandung en zitten eerste klas, airco, de overige passagiers zitten op een klutje in een stikhete trein, wij zitten comfortabel. De bus is er al en we kunnen uit de trein, in de bus en naar het hotel. Eten en naar bed.
17-10-2010.
Vandaag weer een beetje uitslapen, na het ontbijt gaan we lopend Bandung in, We komen bij een kleine koffiefabriek, en ze laten ons de produktie van de koffie zien, alles gebeurt op een handmatige manier, ze produceren 2 soorten koffie, Robusta (heel veel caffeine) en Arabica (normale koffie. Na de rondleiding lopen we door naar de popenmaker, de familie maakt schtterende wajang poppen, echte poppen en platte poppen van leer voor het schaduwspel, intussen wordt het verhaal van de Ramayana verteld, krijgen we later nog meer mee te maken, is een Hindoeverhaal, maar de moslims zijn ook trots op dit stukje cultuur. Hierna worden we weer in de bus gepropt, en gaan we wat eten, de buffetten komen intussen ons oren uit. Smiddags speciaal voor Marja gaan we naar Jeansstreet, een outletcentrum, Mar koopt natuurlijk een spijkerbroek, daarna gaan we bij Starbucks een bak koffie drinken.
Met de bus naar een dans en muziekschool voor kinderen, waar we mee mogen doen met de inlandse instrumenten, de kinderen worden hier opgeleid tot muzikanten en de leeftijd varieert van 6 jaar tot 18 jaar, heel leuk.
Na dit uitstapje dineren en naar bed.
18-10-2010.
Vandaag een lange reisdag, naar Pandgandaran, we riden door een mooi landschap met rijstvelden en andere gewassen, jungle enz. We stoppen bij een dorpje waar we een rondleiding krijgen, we moeten een hele lange trap aflopen, en krijgen te zien hoe de dorpsgemeenschap leeft, ook binnensdeurs krijgen we dat te zien.
Alle trappen weer op, en verder met de bus. na alleen nog wat benenstrekkerstops en een lunch arriveren we in Pangandaran. het is donker, dus van het strand zien we dus niets.
19-10-2010
Weer vroeg op met weer een lange reisdag, maar eerst even naar het strand gelopen, ideale golven voor surfers, terug naar de bus, en we vertrekken. We arriveren bij de Green Canyon en worden in bootjes geladen om door de Canyon te varen, doet ons aan Mexico denken, schitterende natuur met wat geluk spotten we eeen Varaan in de boom, en wat vogeltjes. We komen bij een waterval en de schipper parkeert zijn boot op de rotsen, we slaan bijna om. wat fotoshoots en terug naar de bus, hierna flink wat uren bussen dus weinig beleeft.
We arriveren laat in Wonosobo.
De rest vertel ik een andere keer, ik wordt een beetje te pletter gestoken achter deze computer door de muggen.

• 25 Oktober 2010 - 16:58

Ed:

Ik lees dat jullie het hele land doorcrossen...!
    Geniet er maar lekker van!

• 25 Oktober 2010 - 17:08

Ed:

Wel mooi al die natuurverschijnselen: aardbevingen en vulkaanuitbarstingen!
    Hoe doen jullie dat toch?

• 25 Oktober 2010 - 18:26

Wim:

Let niet op de muggen. We willen meer weten.

Ach wat ga verder en beleef nog veel meer en vertel maar als je terug bent.

We kunnen er toch wel vanuit gaan dat jullie terug komen ? :)

• 25 Oktober 2010 - 21:37

Erna:

Fijn dat we weer van jullie horen. Nog veel plezier (hier geen mug te bekennen).

• 26 Oktober 2010 - 19:28

Pia:

leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Veel plezier nog.