Op het gemak vanuit Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Op het gemak vanuit Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Op het gemak vanuit Bali

Door: gerardenmarjakok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

28 Oktober 2010 | Indonesië, Sanur

Na een paar mislukte pogingen, weer de gelegenheid om het verslag te vervolgen, we hebben geen last gehad van Tsunami's en vulkaanuitbarstigen.
20-10-2010.
We vertrekken weer uit Wonosobo, naar Yogyakarta, we worden afgezet bij een treinstation, wat lijkt op station Haarlem, het is een museum, met allemaal oude lokomotieven, we maken een ritje op een lorrie, ook weer dwars door de sawa's en langs een meertje waar de lokale vissers met hun kleine bootjes bezig zijn, weer terug in de bus vertrekken we naar een plantage waar cacao, rubber en fruit wordt verbouwd, hier gebruiken we ook de lunch.
We vertrekken naar de Borobodur, een gigantische Boedistische tempel, niet zo groot als de pyramides, maar zeker wel 3/4 hiervan, een hete klim en een mooi uitzicht, indrukwekkend, hierna rijden we door naar Yogyakarta.
21-10-2010
s'morgens bezoek aan paleis van de sultan, aardig optrekje, en daarna gaan we een tocht maken door de handwerkswijk, we bezoeken een sigarenfabriek en een batikwerkplaats, waar ze met de hand de opdrukken maken, toch ook maar een batikschilderij gekocht.
s'avonds gaan we eten, en daarna krijgen we de complete Ramayana als daansvoorstelling, geweldige entourage met de kleding en de maskers.
22-10-2010
We rijden naar Solo, onderweg stoppen we bij de Prambanan, nu een oude Hindoetempel, minder groot als de Borobodur, maar toch wel indrukwekkend. We arriveren in Solo, en we lopen over een markt om te kijken of er nog wat leuk is, niet dus ze verkopen allemaal dezelfde troep. Weer naar een Batikfabriek, hier werken ze met stempels. Ook weer een bezoek aan het paleis van een andere sultan.

• 29 Oktober 2010 - 02:39

Rowana:

Klinkt weer hartstikke leuk allemaal! Ik ga dit weekend Halloween vieren. Veel plezier nog!
    xx

• 29 Oktober 2010 - 07:09

John En Marion:

Gelukkig hebben jullie geen last gehad van de natuurrampen in indonesie. Zag er op tv allemaal heftig uit. Zo te lezen moeten jullie prachtige foto's hebben geschoten. Nog veel reisplezier. Groetjes, John en Marion

• 29 Oktober 2010 - 08:30

Erna:

Geniet nog maar fijn van het mooie weer. Hier is het een stuk koeler.
    Dikke kus