Verblijf op Bali. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Verblijf op Bali. - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Verblijf op Bali.

Door: gerardenmarjakok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

11 November 2010 | Indonesië, Sanur

We zijn al ruim een week thuis, en de laatste vakantie dagen op Bali, moeten nog worden geschreven.
Dit valt niet mee, want uit het raam kijkend is het hier nu guur, regen en stormachtig, lekker weer om over de zon te schrijven.
27-10-2010
We staan weer vroeg op, dit is onze laatste dag op Bali, we vertrekken uit Kalibaru, naar Banyuwangi, om metde pont ovr te varen naar Bali.
Het is ongeveer 3 kwartier varen, we gaan aan boord, en ja hoor de verkopers zijn er weer, deze keer lopen ze allemaal zonnebrillen te verkopen, gelukkig gaan we varen en meten ze van de boot af.
Op Bali geariveerd, rijden we naar Lovina, daar gaan we lunchen, en kunnen we even op het strand kijken, valt wel tegen, geen bountytrand met palmen, maar een zwart lavastrand, heeft wel iets, maar als je 2 ligbedden achter elkaar zet zit je al in de zee. Weer de bus in en naar ons hotel waar we gaan overnachten. Helaas kunnen we hier niet zwemmen en niet eten, want er wordt een bruiloft gevierd. Voor Jaap een probleem, hij regelt een prive zwembad van 2 bij 2 meter.
Ook hier bij het strand gekeken, maar dit is niet veel groter,en rustig op het strand zitten is er ook niet bij want elke botenbezitter komt zijn boot aanbieden voor een tochtje, en zijn deze weg dan komen de dames om masagesen pedicures, aan te bieden, en de souvenierverkopers hebben ook weer de geijkte rotzooi.Nu ja deze reisdag is ook weer achter de rug.
28-10-2010
We gaan nu op weg naar Sanur,we rijden dwars door de bergen, met alweer schitterende landschapen, om te stoppen bij een Hindoetempel,de Ulun Danu tempel, niet zo imposant als de Borobudur en de Prambadan, maar pittoresk met een mooi park er omheen.We gaan verder en stoppen op een lokale markt, waar elke kraam dezelfde spullen verkoopt, we worden hier ook nog belaagd door horlogeverkopers, met 10 minuten zat iedereen weer in de bus, we hadden de markt wel gezien. Op markten in Indonesie verkoopt iedereen hetzelfde, heb je 1 kraam gezien dan heb je ze alemaal wel gezien. We arriveren in Sanur, daar komen we in een luxe hotel om onze laatste daagjes in Indonesie te verblijven.
We lopen nogeven naar het strand, daar is het druk door de lokale bevolking, een smerig stuk strand wat ook door kon gaan voor de lokale vulnisbelt. Maar het hotel verzorgt een pendel naar hun eigen stukje strand. s'Avonds het afscheidsdiner, we gaan afscheid nemen van de Gids,de bijrijder,en de chauffeur. Het is een buffet, met dans van een aantal danseressen.
29 en 30-10-2010
Nu kunnen we echt uitslapen, en na het ontbijt met de pendelbus naar het strand, dit ziet er goed uit, je kan gelijk reserveren voor masages, pedicure, boottochten en snorkeltochten.
We gaan lekker op onze stoel liggen en genieten, de mensen laten ons de rest van de dag met rust.
Dit hebben we de dag erop ook weer gedaan, we zijn alleen wat eerderweggegaan om ook nog wat winkels te kijken in de stad.
In het hotel hebben we ook de avonden doorgebracht met live muziek, de gasten die daar speelden waren geweldig, en we hebben het prima naar ons zin gehad.
31-10-2010
Het zit erop, we ontbijten, en nu wachten op de bus die ons naar het vliegveld brengt. Adieu Indonesie, het is heel leuk geweest en we hadden een leuk reisgezelschap, en 2 uitstekende reisbegeleiders.

• 11 November 2010 - 16:43

Erna:

Toch ook fijn om weer thuis te zijn bij de beesten en natuurlijk jullie familie. Dikke kus