Op bezoek bij de pinguins - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Op bezoek bij de pinguins - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij de pinguins

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

30 Oktober 2012 | Argentinië, Ushuaia

28 oktober.

Vandaag de ochtend voor ons zelf, dus uitslapen tot half negen, wassen, aankleden, en om half 10 aan het ontbijt. Op het gemak naar de supermarkt om wat te eten te halen voor vanavond. Lekker een bakkie koffie drinken, wat praten in de bar met de andere medereizigers. Op het gemak de spulletjes bij elkaar zoeken, taxi bestellen, en naar Ushuaia. We gaan naar de haven om daar de bus te pakken die ons naar pinguin-eiland gaat brengen. Na enige tijd wachten, stappen we in de in de bus, en rijden ongeveer 2 uur, arriveren we bij Harberton Estancia, waar onze zodiac ligt die ons naar het pinguin-eiland gaat brengen. Intussen is het zonnige weer omgeslagen, en lopen we in de regen, de temperatuur is ook weer aardig gezakt, en de wind toegenomen. We klimmen aan boord van de Zodiac, en gaan varen. Na 20 minuutjes klappen op het water met de zodiac, arriveren we op het Martillo eiland zoals de werkelijke naam van het pinguin eiland is. We klauteren van de boot af, en het stormt en regent op het eiland, het is er stervenskoud. De pinguins staan al op ons te wachten, we gaan het afgezette pad op, om de pinguins te gaan bekijken. Er zijn daar 2 soorten pinguins, de ene soort is de Maghelaen pinguin, en de andere soort is de Gentoo pinguin. De Gentoo pinguins, zien we het eerste, die staan vrij ver weg, en laten zich niet zo goed fotograferen, verderop staan de Maghelaen pinguins, en die staan vlak naast het pad, en hebben daar ook nesten in de grond gegraven. Na 20 minuten lopen en fotograferen, voel ik zelfs het afdrukknopje van de camera niet meer, mijn vingers zijn gevoelloos van de kou. Even in de zak stoppen, en na een minuut of vijf weer door met fotograferen, dan weer de handen in de zak, en dan gauw weer terug naar de boot. Een van de medereizigers zit er al, die had alleen zijn zomerjack meegenomen. We klimmen weer aan boord, en varen terug naar de Estancia. De Estancia heeft ook een museum, en een restaurant, wij kiezen voor het restaurant, anderen voor het museum. Even wat warms innemen, en weer op temperatuur komen, daarna ook naar het museum gelopen. Het is een museum over dieren die in de omgeving in de zee leven, getekend afgebeeld, en daarvoor hun skelet bevestigd, en daar wordt door een gids het een en ander over verteld. Hierna gaan we weer de bus in, en we rijden weer terug naar Ushuaia, en pakken zo snel mogelijk een taxi terug naar het hotel.