Vervolg Buenos Aires. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Vervolg Buenos Aires. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Vervolg Buenos Aires.

Door: Gerard kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

26 Oktober 2012 | Argentinië, Buenos Aires

25 oktober 2012.

Vanmorgen, wat uitslapen tot 07:30, aankleden, en ontbijten. Na het ontbijt gaan we eerst nog wat geld pinnen, en daarna moeten we een koffer gaan kopen.
De koffer van mij (tot nu nog nooit gebruikt) is bij de rits gescheurd, en het binnenwerk hangt eruit. Kon er ook nog wel bij, maar goed een nieuwe koffer terug naar de kamer, en alles overpakken. Marja voelt zich nu ook weer goed, dus gaan we de stad in, ziet zij ook nog eens wat. Voor haar weer de culturele tour van modezaken, tassenwinkels, etcetera, zij houdt zich goed. Ze koopt alleen een andere mobiel, want ze heeft met haar eigen mobiel geen provider, en met de nieuwe wel, kan ze weer sms-en. Hierna wat eten, en drinken, Marja krijgt de 2e helft van het broodje niet op, dit wordt ingepakt, en we zijn nog niet buiten of ik zie een vrouwtje de vuilnisbakken afstruinen voor wat eten, dus geef ik haar het broodje mee.
We lopen terug naar het hotel, want de uitgestelde stadstour gaat zo beginnen.
We verzamelen in de hotellobby, en worden voorgesteld aan Gisella, zij wordt onze gids tijdens de stads-tour.
Leentje onze "reislijdster", voelt zich een beetje grieperig, en gaat niet mee op de tour. We stappen in de bus en rijden naar Plaja de Mayo, heb ik gisteren al gezien, maar Marja kan nu lekker gaan rondkijken, de verwachting was dat de weduwen er zouden zijn, maar die hadden een adv dag genomen.
Hiervandaan weer in de bus en we rijden naar La Boca, langs het stadion van La Boca Juniors, de club waar ook Diego Maradonna heeft gespeeld.
We krijgen weer een stop in La Boca, op een plein waar een marktje is, maar ook terrasjes, waar we even wat kunnen gebruiken, en belanden in een uitspanning waar muziek wordt gemaakt, ik bestel een biertje en krijg gelijk een literfles, kleiner hadden ze niet. Marja besluit om een biertje met mij mee te drinken. In de tussentijd komen er twee dansers op het podium bij de muziek, en warempel we krijgen een tango show. Ze konden beter dansen dan ik, dus was het bij elkaar genomen best een leuke show. De liter bier zit intussen in onze kraag, en kunnen we op ons gemak weer terug naar de bus. We rijden door naar Recoletta, daar is de begraafplaats La Chacarita waar Evita Peron, ligt begraven, deze begraafplaats is een ware dodenstad, waar de ene tombe nog grootser is dan de andere, en met alle touristen die er over rondlopen lijkt het wel of het open huizendag is. Hierna weer terug naar de bus, en rijden we door de wijk Palermo weer terug naar huis. Ergens in Palermo staat ook het ouderlijk huis van Maxima, maar die hebben we over het hoofd gezien. We belanden weer in het hotel, daar frissen we ons wat op, en gaan dan eten. Dit is wel een beetje vroeg maar morgen moeten we om 6:00 uur al weer in de bus zitten naar het vliegveld, voor onze volgende bestemming Ushuaia.
Daar kunnen we onze belevenissen voortzetten, en beschrijven als er ook weer een internetverbinding is.