Vrije dag in Lhasa. - Reisverslag uit Lhasa, China van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Vrije dag in Lhasa. - Reisverslag uit Lhasa, China van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Vrije dag in Lhasa.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

26 September 2013 | China, Lhasa

Vandaag een vrije dag, en kunnen uitslapen, wel nog bijtijds opstaan om te ontbijten. Er hoeft ook na het ontbijt niet gehaast worden, want het regent pijpenstelen, tempels en andere attracties hoeven we geen moeite voor te doen om te bezoeken, want dat gaat niet zonder lokale gids. Dus als het ophoudt met regenen kunnen we dus een beetje in de oude stad lopen. En het houdt op met regenen, en er piekt een zonnetje door de wolken, dus jas aan, en de stad in, Marja heeft een klein tasje nodig dus dat halen we in een winkeltje, we pinnen nog wat geld en slenteren wat door de straten, de wegen zijn hier, in China ook trouwens altijd vol met auto's, fietsers, bromfietsers en voetgangers, het is een grote verkeerschaos. We naderen de markt, en we moeten daar ineens door veiligheidspoortjes, tas scannen en wij door een poort. Dit is in Lhasa heel normaal, op de vreemdste plekken moet je ineens door dit soort poortjes, op deze manier controleert de Chinese overheid de Tibetanen. We vinden een restaurant, en daar kunnen we zowaar tosti's bestellen. Na het eten nog even over de markt gelopen, en weer naar het hotel. Dit is natuurlijk niet de spannendste dag van de vakantie maar wel lekker om even uit te rusten.

• 26 September 2013 - 13:34

John En Marion:

Ohhhhhh, Marja!!!!!!!! Alweer je tasje verloren!!!!!!!!!!!!!!!!
    Geniet van het vervolg van jullie reis.