Weer terug naar China, aankomst in Xian. - Reisverslag uit Xianyang, China van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Weer terug naar China, aankomst in Xian. - Reisverslag uit Xianyang, China van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Weer terug naar China, aankomst in Xian.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

28 September 2013 | China, Xianyang

Vandaag weer vroeg op, want we gaan Tibet verlaten, en weer terug naar de drukte van China. Om 8 uur vertrekken we met de bus naar het vliegveld. We arriveren daar rond 9 uur, checken in, en moeten ons weer uitkleden voor de controle. We drinken een kop koffie, en we hebben het nog niet op, of we horen dat we moeten boarden, de gate is veranderd, wij mazzel, daar zitten we pal voor. We lopen naar het vliegtuig, zoeken onze plaats op. We zouden om 5 over half 11 vertrekken, maar dat wordt een half uur later. De vlucht gaat verder vlotjes, en om half 2 landen we op het vliegveld van Xian. De Chinese gids staat al op ons te wachten, en we worden naar de bus gebracht. Met een uur zijn we in het hotel, we waren even vergeten hoe druk het is in de Chinese steden. We krijgen een uur om ons om te kleden, we kiezen voor een korte broek, het is hier 28 graden, en een waterig zonnetje dringt door de smog heen. We gaan op weg naar de zuidelijke poort in de muur, alwaar we een start gaan maken met onze fietstocht over de muur. Dit is niet de Chinese muur, maar de stadsmuur van Xian. Wij gaan op een tandem, de muur rond, deze zijn prima geschikt voor Marja. De muur loopt in een vierkant, en is 13,7 km lang. We starten te fietsen, en kunnen gelijk weer stoppen, onder de muur is een voorstelling bezig met soldaten en trommelaars uit het verleden. Wat foto's geschoten, en we kunnen weer verder, onderweg nog wat foto's, en weer verder fietsen, het valt wel een beetje tegen, als je denkt dat je er bijna bent, is het toch nog verder weg. Eindelijk komen we aan, leveren de fiets in, en gelijk gaat de verlichting op de muur aan. Dit geeft wel een leuk effect met de rode lampions. We vertrekken naar het hotel, eten daar van het buffet, en gaan met de lift weer naar onze kamer, morgen gaat de wekker weer om half 7, want dan gaan we naar het terracotta leger.