Vertrek en aankomst in China. - Reisverslag uit Chendu, China van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst in China. - Reisverslag uit Chendu, China van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst in China.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

18 September 2013 | China, Chendu

Het is kwart over vier, en we trekken de voordeur achter ons dicht, we gaan op weg. We lopen naar de metro, en op het perron aangekomen komt er direct een metro naar het Centraal Station, we stappen in en staan met een half uur op Centraal, op perron 10b staat al een Fyra klaar, een eerder dan gepland. We nemen hem gewoon, dan zijn we maar eerder. We moeten eerst naar de Fox balie, want daar moeten we ons paspoort met visum ophalen. Die ligt ook keurig klaar, inchecken hadden we thuis al gedaan, dus we hoeven alleen onze koffers in een doodskist plaatsen, opstapkaarten scannen, sticker plakken, en daar gaat onze koffer. Bij de douane kunnen we gelijk doorlopen. Nu nog effe 3 uur wachten, en dan kunnen we het vliegtuig in. Na 10 uur vliegen landen we op Chengdu. De reisleider, de gids en de chauffeur staan keurig te wachten. De bus in, en met een half uur zijn we in het hotel en ingecheckt. We kunnen ons op de kamer opfrissen, want we gaan om 16:00 uur nog chinees teaen in een Bamboepark, na het teaen, en het uitpulken van Marja's oren (extra service tegen betaling, van het theehuis) kunnen we in het park gaan wandelen, in het park kun je niet alleen wandelen, maar er zijn senior chinezen die hardlopen, met een diabolo, en een soort gevederde stokjes aan het spelen zijn. Ze zijn er razend handig in. Verder zie je van die Chinese bruggetjes en huisjes, alles gelegen in een bamboebos. Na de wandeling krijgen we een chinees diner, aangeboden door Fox. Het was heel lekker, na een uur stoeien met eetstokjes, zo kan je het eten ook wat langer rekken.
Na het eten naar het hotel om onze handbagage voor morgen in te pakken, want de koffers blijven in verband met ruimtes achter in Chengdu.

• 18 September 2013 - 15:18

Helma:

Nou jullie avontuur kan beginnen en voor Marja dus met prachtig schone oren. Ik ben benieuwd naar de rest van de reis.

• 18 September 2013 - 15:20

Erna De Vries:

Lekker gegeten en thee gedronken. Welkom in China.
    Heel veel plezier.
    Erna xx

• 18 September 2013 - 20:09

Marcel Kok:

Fijn dat jullie zijn aangekomen. Zal wel een hoop rotzooi gegeven hebben het uitpulken van die oren. Is het gehoorappraat nu overbodig geworden?