Op bezoek bij de Panda's. - Reisverslag uit Leshan, China van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Op bezoek bij de Panda's. - Reisverslag uit Leshan, China van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij de Panda's.

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

19 September 2013 | China, Leshan

We gaan naar de Panda's, en het regent, niet een beetje maar pijpenstelen. Vandaag om 8:00 uur de bus in, we gaan op weg naar Leshan, de koffers blijven achter in het hotel in Chengdu. We gaan 2 dagen de provincie in, en slapen morgennacht in een klooster boven op een berg, en dan kan de bagage niet mee. Maar dat is morgen, vandaag gaan we allereest naar de Panda's, en ze zijn niet van de Fiat. We storten ons in de file, want heel China zit in de auto, omdat vandaag de oktoberfeesten zijn begonnen, dit is de tweede officiële feestdag in China, en de gehele middenklasse is 3 dagen vrij. Na ongeveer 2uur filerijden bereiken we het Panda park. We kunnen zo naar binnen, en worden eerst naar verblijf geleid waar de kleuterpanda's zouden zitten, we waren bijna rond en dachten al, dat ze niet buiten zouden zijn,
maar in het laatste stukje zien we ze dan toch in een boom zitten. Het regent nog steeds, dus maar snel foto's nemen. We gaan verder naar de tienerpanda's, en die zien we direct, deze zijn met zijn vieren, en behoorlijk actief, dus hup weer op de foto. weer verder krijgen we de volwassen panda's te zien, die poepend en vretend op hun gemakje tussen de bomen zitten of staan. Doornat kunnen we door het park terug naar de bus lopen. We gaan nu op weg naar de lunch, weer met alleen stokkies eten, mijn vingers doen nog zeer van de avond ervoor. Gelukkig lag er ook een vork, dus weer even gesmokkeld, om een hap naar binnen te krijgen. Na de lunch rijden we naar de haven van Leshan, we gaan met de boot naar het grootste Boeddhabeeld van de wereld, het is in het jaar 803 uitgehouwen uit een berg. We varen er langs en stopen om foto's te maken, en varen weer terug. Hij is echt groot!!!! Het beeld is 71 meter hoog. We zouden normaal ook de berg met Boeddha wandelend bezoeken, maar daar hebben we maar vanaf gezien, we zijn intussen tot op onze onderbroek natgeregend en gaan liever naar het hotel, om op te drogen. Eindelijk in het hotel, en onze natte plunje uitgetrokken, lekker doucheje pakken, en even rust tot het diner, kan ik weer gaan worstelen met die kutstokjes. Morgen naar het klooster, een dagje vegetarisch, want de monniken serveren geen vlees.

• 19 September 2013 - 17:42

Erna:

Leuk om panda's in "het echt" te zien.
    Je had plastic bestek mee moeten nemen beter dan de stokjes.
    Erna xx

• 19 September 2013 - 17:44

Erna:

Zie net de foto's wat een schatjes.

• 23 September 2013 - 17:05

John En Marion:

Hoi Marja en Gerard,

Geweldig die panda's hé. Wij hadden er ook zo van genoten.
    Na een paar dagen met stokjes eten wil je niet anders meer!!!!!!11
    Heel veel reisplezier.