Terug naar Chengdu. - Reisverslag uit Chengdu, China van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu Terug naar Chengdu. - Reisverslag uit Chengdu, China van Gerardenmarja - WaarBenJij.nu

Terug naar Chengdu.

Door: Gerard Kok

Blijf op de hoogte en volg Gerardenmarja

21 September 2013 | China, Chengdu

Zoals iedereen gemerkt heeft loop ik een dag achter met het maken van de verslagen, dit komt door het vroege opstaan lange dagen, korte nachten, en dat begint hier.
Vandaag zoals eerder vermeld om kwart over vier op, om de ceremonie van de monniken bij te wonen, daar moeten we om vijf uur staan. Punctueel zijn ze niet, om tien over vijf komen ze een voor een aangesloft. Wanneer ze er zijn begint de dienst met een gongslag, gevolgd door ritmisch op een trommel te slaan. De monniken beginnen met zijn allen te brommen, en dit gaat sneller en sneller, er komen wat andere instrumenten bij, en op het hoogtepunt, gaat het temp omlaag, en gaan ze al hummend rondjes lopen. Ze maken nog een aantal buigingen, en ze gaan snel weg want ze hebben honger. Wij moeten ook om zes uur in de eetzaal zijn, en de monniken zitten er al, spelend met hun i-Phone. Michael onze Chinese gids heeft brood met ei en jam geregeld, want van het klooster krijgen we normaal een smakeloze rijstepap, en een gestoomd broodje (baopao zonder vulling), geweldig toch die Michael. Na het eten snel de spullen pakken, en we lopen weer terug naar de gondel, erna weer de lokale bus, tot we weer bij onze eigen bus zijn. We rijden naar een dorpje Puxin, een heus chinees dorpje in oorspronkelijke staat, de mensen zijn enthousiast, we mogen hun fotograferen, en zij bekijken ons, ze hebben nog nooit Nederlanders gezien. Er wonen hier voornamelijk oude mensen en kleine kinderen, want de jongeren trekken naar de stad, opa en oma voeden de kleine kinderen op. We vertrekken naar een nagebouwde chinees stadje, genaamd in het Engels Golden Dragon Creek, de Chinese naam weet ik niet meer. Hier hebben we de lunch, en daarna kunnen we het stadje bekijken. Als we dit hebben gehad vertrekken we naar Chengdu, en krijgen we wat tijd om ons op te frissen, want we hebben als diner Hotpot. Dit is een soort Chinese fondue in hete bouillon, met vis, vlees en groenten. Al we klaar zijn met het diner vertrekken we naar de Chengdu Chinese opera. Dit is een uur amusement met zang dans muziek, een poppenspel, een soort van Jan Klaassen en Katrijn toneelstuk, een schaduwspel, en een changing mascs voorstelling waarin de artiesten in tienden van seconden hun maskers veranderen. Ik vond het best een leuke show, ondanks dat we er niets van verstonden. In het hotel terug, direct naar bed, want morgen moeten we om kwart over vier op, om naar Tibet te vliegen.

• 23 September 2013 - 16:36

Marcel:

Bedoel je Hotdog?

• 24 September 2013 - 15:43

Gerardenmarja :

Ja,je weet nooit wat er op je boord komt.